Kuntokeskus Ote

Ryhmäliikuntatuntien kuvaukset

Kovatehoiset tunnit

Kahvakuula
Keskivartalolähtöinen kokovartalon lihaskuntotunti. Lihaskestävyyttä, kehon syvien lihasten treeniä sekä kehonhallintaa monipuolisten harjoitusten avulla. 

TEHO Kahvakuula
Lihaskestävyyttä, kehon syvien lihasten treeniä sekä kehon hallintaa monipuolisen harjoituksen avulla. Kokeneille kahvakuulan treenaajille, sillä tunnilla tehdään haastavampia ja teknisempiä treenejä.

Toiminnallinen kahvakuula
Koko kehon haastava tehokas, monipuolinen toiminnallinen harjoitus, jossa hyödynnetään kahvakuulia, vastuskuminauhoja ja oman kehon vastusta. 

Toiminnallinen kuntopiiri
Tiukkatempoinen tunti, joka koostuu monipuolista kuntopiiri- tai liikepatteriharjoitteista. Tunnilla hyödynnetään erilaisia välineitä sekä aerobisia osuuksia. Harjoitukset ovat toiminnallisia, vaihtelevia, intensiivisiä ja täysin omalle tasolle sovitettavissa.

CrossTraining
Koko kehon treeni, jossa yhdistyvät tiukka treeni, tekniikka ja kehonhuolto. Tunti keskittyy toiminnallisiin harjoitteisiin niin kahvakuulia, bokseja, keppejä kuin oman kehon painoa käyttäen. Kehonhuollossa keskitytään harjoitteisiin, jotka parantavat tekniikkaa ja liikkuvuutta.

HIIT
Tehokas hapenottokykyä ja lihaskuntoa kehittävä tunti, jossa kovatehoiset sykettä nostattavat työosuudet vuorottelevat palauttavien osuuksien kanssa. Lihaskuntoharjoitteet ovat koko kehoa kokonaisvaltaisesti haastavia. Tunti sopii eritoten niille, jotka haluavat haastaa itseään ja kokeilla omia rajojaan supertehokkaan treenin aikana. Tunti sisältää paljon hyppyjä ja juoksua. Liikkeet voidaan huomioida jokaisen kuntotason mukaan.

 660A8063

Lihaskuntotunnit

PUMPPI
Tehokas lihaskuntotunti, jossa välineinä käytetään levytankoja, käsipainoja ja step-lautaa. Tunti kehittää lihaskestävyyttä ja voit valita jokaiseen liikkeeseen itsellesi sopivat painot. Tunnilla treenataan kaikkia päälihasryhmiä ja se on yksi ryhmäliikunnan nopeimmista keinoista pistää koko keho kuntoon. Tunti ei sisällä askelsarjoja ja sopii kaikille liikuntaa harrastaville. 

Vatsa-Peppu
Lihaskuntoharjoittelutunti joka keskittyy reisiin, pakaroihin ja keskivartaloon. Tunti tehdään pääsääntöisesti kehonpainolla, mutta tunnilla voidaan käyttää apuna välineitä, kuten käsipainoja, kuminauhaa ja nilkkapainoja.

Vatsa-Peppu + kahvakuula
Vatsa-Peppu-alueille painottuva, kiinteyttävä perustunti, jossa käytetään kahvakuulaa.

Fitness-kuntopiiri
Tunti täynnä lihaskuntoliikkeitä, jossa sykekin nousee. Tunnilla käytetään mm. boxia, bosupalloa, CrossCorea, unohtamatta oman kehon vastusta. Tunnilla pääset haastamaan omaa kehoasi monipuolisilla liikkeillä, mistä löytyy eri variaatioita niin aloittelijoille kuin edistyneillekin.

Kunto-Ote
Monipuolinen, koko kehoa vahvistava peruslihaskuntotunti

Jättipallojumppa
Tunti vahvistaa koko kehon lihaksia, kehittää koordinaatiokykyä sekä parantaa liikkuvuutta. Tunti koostuu lihaskuntoliikkeistä, tasapainoilusta ja kehonhallinnasta. Tunti sopii kaikille iästä ja kuntotasosta riippumatta.

Rasvanpoltto-Ote
Hikoillaan ja hengästytään, mutta ei puuskuteta. Tunti pysyy rasvanpolttosykealueella. Askelkuviot helppoja ja jumppamaisia. 

BikiniOte
BikiniOtteessa keskitytään pakaroihin, reisiin ja keskivartalon lihaksiin. Alavartalotreenissä apuna käytetään nilkkapainoja, jotka mahdollistavat hyvän poltteen lihakseen.

Kuntosali Circuit
Kuntosalilla tapahtuva ohjattu kiertoharjoitus. Tunnilla ei käydä tekniikoita perusteellisesti läpi.

Selkä-Niska
Vahvistaa ja vetreyttää selän ja hartiaseudun lihaksia.

 660A8087

Keho & mieli

RENTO Putkirullaus
Palauttava tunti, jossa pureudutaan rullan avulla lihaksiin ja lihaskalvoihin huoltaen kehoa.

RENTO HighRoller
Kehoa palauttava ja huoltava tunti, joka perustuu perinteiseen putkirullaukseen. HighRollerin teho perustuu harjoitteluasentoon, jossa rulla on nostettu telineelle ja nän keho saadaan tasapainotettua lihashuoltoharjoittelun kannalta optimaaliseen asentoon. Helpompi ja nopeampi tapa saada notkeammat lihakset, parempi liikkuvuus, tehostaa palautumista, nopeuttaa aineenvaihduntaa sekä ehkäistä loukkaantumisia.

RENTO Syvävenyttely
Syvävenyttely on monipuolinen venyttelytunti, joka huoltaa ja palauttaa kehon liikkuvuutta. Tunnilla tehdään pitkäkestoisia ja rauhallisia venytyksiä, joiden tarkoituksena on avata kehon kireimmät kohdat. Syvävenyttely sopii sekä aloittelijoille että aktiivisille liikunnan harrastajille. Tunnin jälkeen jokainen tuntee itsensä rentoutuneeksi ja virkeäksi. Tunnille suositellaan lämmintä vaatetusta.

Mindfulness
Hyväksyvä, tietoinen läsnäoloharjoitus, jonka tavoitteena rentoutunut ja stressittömämpi olotila.

Core
Keskivartaloon keskittyvä lihaskuntotunti. Tavoitteena on vahvistaa vatsan ja selän syviä lihaksia. Kehon korsetin löytämisen lisäksi tunnilla kehitetään tasapainoa sekä kehon liikkuvuutta. 

Flow Jooga
Eri joogalajien sekä pilateksen ja tanssin elementeistä koostuva dynaaminen harjoitus, jossa kehon liikkeet yhdistyvät virtaavasti toisiinsa hengityksen johdattamana.  Flow jooga kehittää voimaa, liikkuvuutta ja tasapainoa sekä auttaa parantamaan tietoista läsnäoloa.

Yin Jooga
Kehoa ja mieltä rauhoittava henkilökohtainen harjoitus, jossa venytetään pitkäkestoisissa asennoissa syviä sidekudoksia ja ligamentteja. Tunnin jälkeen keho ja mieli tuntuu rentoutuneelta ja tyyneltä, joten rauhallinen Yin Jooga on erinomainen apu kiireiseen elämään, stressiin ja unettomuuteen.

 Jenna_www

Kamppailulajit

Kunto-Capoeira
Monipuolinen, tehokas sekä intensiivinen cardiotunti, joka sisältää vaikutteita brasilialaisesta taistelulaji Capoeirasta. Liikkeet kehittävät voimaa, kehonhallintaa sekä kestävyyttä kokonaisvaltaisesti. Koordinaatiokykyä sekä liikkuvuutta harjoitellaan lisäksi erilaisten potkujen avulla nyrkkeilysäkkejä ja pistehanskoja hyödyntäen. Tunnilla opit kamppailulajille tyypillisten liikkeiden tekniikat ohjaajan avustuksella oikein. Kunto-Capoeira soveltuu jokaiselle, kuka kaipaa liikunnalta monipuolisuutta, haastavuutta ja mahdollisuutta kehittyä eri osa-alueissa. Liikkeet tehdään oman kunnon ja tason mukaan.

Kuntonyrkkeily
Tehokas ja energinen tunti, joka polttaa rasvaa sekä kehittää lihas- ja kestävyyskuntoa. Tunti sisältää myös tekniikkaharjoitusta ja mukaan voit tulla milloin vain, myös elämäsi ensimmäiselle nyrkkeilytunnille! Hikinen asennetunti, jossa lihakset saavat töitä.

 Johanna Holpainen

Spinning

Spinning tutuksi / Startti-Spinning
Pyöräillään iso hiki matalilla peruskuntosykealueilla. Matalan kynnyksen tunti, johon on helppo tulla tutustumaan spinningiin ensimmäistä kertaa. Sopii myös enemmän polkeneille hyvänä peruskestävyysharjoituksena. Sykettä, hikeä ja hauskaa kurvailua!

RasvanpolttoSpinning
Rasvanpolttosykealueen nautinnollinen ja helppo kestävyysharjoitus. Tällä tunnilla rasva palaa ja peruskunto kasvaa kohisten!

Kokkonen Anu

Tanssilliset tunnit

TEMPO Tanssi
Helppo, hikinen tanssillinen tunti, jossa hauskuus ja tehokkuus yhdistyvät rytmikkään ja mukaansatempaavan musiikin tahtiin.

BellyJam
Vapauta sisäinen hulluutesi ja tule irrottelemaan BellyJamiin. Rento ja hauska tanssillinen tunti itämaisilla mausteilla ilman suorituspaineita.

 

Lasten Ote

VekaraJumppa
Vekarajumpassa lapset saavat villiintyä luvan kanssa. Tunneilla temppuillaan temppuradalla ja leikitään erilaisia liikunnallisia leikkejä sekä pelejä. Tunnit rakennetaan ja toteutetaan lasten kanssa yhdessä. Lapset saavat itse suunnitella ja rakentaa ohjaajan avustuksella temppuratoja ja ehdottaa erilaisia liikunnallisia pelejä sekä leikkejä. Tarkoituksena on saada lapset lähtemään jumpasta hymyissä suin. Ja ehkä myös hieman väsyneempinä, kun ovat saaneet temmeltää ja purkaa ylimääräistä energiaansa… :)

VekaraParkki
Vekaraparkissa on mahdollista leikkiä mm. Legoilla, piirtää, askarrella sekä pelailla lautapelejä. Lapset saavat oman kiinnostuksensa mukaan valita, mitä he haluavat Vekaraparkissa tehdä. Parkin ohjaaja osallistuu leikkeihin lasten kanssa sekä auttaa heitä tarvittaessa mm. askartelussa. Vekaraparkki on paikka, jossa lapsi saa toteuttaa itseään ja käyttää mielikuvitustaan.

Annika

Tiukka ote levytangosta
vai energinen ensikosketus ryhmäliikuntaan?

Mikä saa sinut liikkeelle?
Testaa liikkujaprofiilisi ja saat motivaatiokartan sähköpostiisi.

Testaa

Tutustu ilmaiseksi

Tilaa maksuton tutustumispassi

Tilaa tästä

Liity jäseneksi!

Aloita tästä
Liity postituslistallemme
#kuntokeskusote