Kuntokeskus Ote

Ryhmäliikuntatuntien kuvaukset

Kovatehoiset tunnit

Kahvakuula
Keskivartalolähtöinen kokovartalon lihaskuntotunti. Lihaskestävyyttä, kehon syvien lihasten treeniä sekä kehonhallintaa monipuolisten harjoitusten avulla. 

TEHO Kahvakuula
Lihaskestävyyttä, kehon syvien lihasten treeniä sekä kehon hallintaa monipuolisen harjoituksen avulla. Kokeneille kahvakuulan treenaajille, sillä tunnilla tehdään haastavampia ja teknisempiä treenejä.

Toiminnallinen kahvakuula
Koko kehon haastava tehokas ja monipuolinen toiminnallinen harjoitus, jossa hyödynnetään kahvakuulia, vastuskuminauhoja ja oman kehon vastusta. 

Toiminnallinen kuntopiiri
Tiukkatempoinen tunti, joka koostuu monipuolisista kuntopiiri- tai liikepatteriharjoitteista. Tunnilla hyödynnetään erilaisia välineitä sekä aerobisia osuuksia. Harjoitukset ovat toiminnallisia, vaihtelevia, intensiivisiä ja täysin omalle tasolle sovitettavissa.

CrossTraining
Koko kehon treeni, jossa yhdistyvät tiukka treeni, tekniikka ja kehonhuolto. Tunti keskittyy toiminnallisiin harjoitteisiin niin kahvakuulia, bokseja, keppejä kuin oman kehon painoa käyttäen. Kehonhuollossa keskitytään harjoitteisiin, jotka parantavat tekniikkaa ja liikkuvuutta.

HIIT
Tehokas hapenottokykyä ja lihaskuntoa kehittävä tunti, jossa kovatehoiset sykettä nostattavat työosuudet vuorottelevat palauttavien osuuksien kanssa. Lihaskuntoharjoitteet ovat koko kehoa kokonaisvaltaisesti haastavia. Tunti sopii eritoten niille, jotka haluavat haastaa itseään ja kokeilla omia rajojaan supertehokkaan treenin aikana. Tunti sisältää paljon hyppyjä ja juoksua. Liikkeet voidaan huomioida jokaisen kuntotason mukaan.

Toiminnallinen ulkotreeni (kesä)
Monipuolista lihaskunto- ja sykkeennostotreeniä mm. kahvakuulia, oman kehon painoa ja rappusia hyödyntäen. Tunnin aloitus ja lopetus Otteella. Tunnilla säävaraus, joten voit varata mukaan myös sisäliikuntavarusteet!

 660A8063

Lihaskuntotunnit

PUMPPI
Tehokas lihaskuntotunti, jossa välineinä käytetään levytankoja, käsipainoja ja step-lautaa. Tunti kehittää lihaskestävyyttä ja voit valita jokaiseen liikkeeseen itsellesi sopivat painot. Tunnilla treenataan kaikkia päälihasryhmiä ja se on yksi ryhmäliikunnan nopeimmista keinoista pistää koko keho kuntoon. Tunti ei sisällä askelsarjoja ja sopii kaikille liikuntaa harrastaville. 

Vatsa-Peppu
Lihaskuntoharjoittelutunti joka keskittyy reisiin, pakaroihin ja keskivartaloon. Tunti tehdään pääsääntöisesti kehonpainolla, mutta tunnilla voidaan käyttää apuna välineitä, kuten käsipainoja, kuminauhaa ja nilkkapainoja.

Vatsa-Peppu + kahvakuula
Vatsa-Peppu-alueille painottuva, kiinteyttävä perustunti, jossa käytetään kahvakuulaa.

LEMPEÄ Kahvakuula
Lempeä kahvakuulatunti tarjoaa mahdollisuuden kehittää lihaskuntoa ja kestävyyttä, kehon syviä lihaksia sekä kehonhallintaa monipuolisen harjoituksen avulla. Pystyt säätämään tunnin tehoa itsellesi sopivaksi valitsemalla kahvakuulan painon ja sovittamalla temmon oman kuntosi ja fiiliksesi mukaan. Sopii niin aloitteijoille kuin kokeneille kuulailijoille!

Selkä-Niska
Vahvistaa ja vetreyttää selän ja hartiaseudun lihaksia. Tunneilla käytetään esimerkiksi vastuskuminauhoja ja käsipainoja.

TEHO Korsetti
Tunnilla tehdään keskivartaloa vahvistavia liikkeitä omakehonpainolla sekä välineitä apuna käyttäen. Tunti sopii kaikenikäisille ja -kuntoisille.

Korsetti kuntoon
Korsetti kuntoon -tunti sopii kaikenikäisille ja –kuntoisille jumppaajille. Liikkeet voit tehdä omaa kehoa kuunnellen ja tunnustellen. Tällä tunnilla keskitytään keskivartalon syviin lihaksiin, vatsa- ja selkälihasten kehittämiseen sekä tasapainon hallintaan. Tunti koostuu kehon lämmittelystä ja lihaskunto- sekä tasapainoliikkeistä. Tunti ei sisällä hyppyjä. 

Kiinteytys
Tunnilla keskitytään kiinteyttämään reisi- ja pakaralihaksia kehonpainoa ja erilaisia välineitä apuna käyttäen.

Ohjattu kuntosaliryhmä senioreille
Ohjatulla kuntosalitunnilla pääset turvallisesti harjoittelemaan ammattitaitoisen ohjaajan kanssa.

Liikkuvuus ja kehonpainoharjoittelu
Tunnin avainsanoja ovat: oman kehon liikkuvuus sekä kehonpainoharjoittelu. Liikkuvuus tarkoittaa kehon nivelten liikkuvuutta (esim. olkapäät). Säännöllisen harjoittelun myötä tarkoituksena on liikkuvuuden lisääminen. Kehonpainoharjoittelu on oman kehon vastuksella suoritettavaa fyysistä harjoitusta. Liikkeitä ovat esim. kyykkyharjoitteet. Kehon syvät lihakset ovat tärkeässä osassa kehonpainoharjoittelussa. Tunti sopii myös lämmittäväksi treeniksi kuntosaliharjoittelulle.

 660A8087

Keho & mieli

RENTO HighRoller
Kehoa palauttava ja huoltava tunti, joka perustuu perinteiseen putkirullaukseen. HighRollerin teho perustuu harjoitteluasentoon, jossa rulla on nostettu telineelle ja nän keho saadaan tasapainotettua lihashuoltoharjoittelun kannalta optimaaliseen asentoon. Helpompi ja nopeampi tapa saada notkeammat lihakset, parempi liikkuvuus, tehostaa palautumista, nopeuttaa aineenvaihduntaa sekä ehkäistä loukkaantumisia.

Hatha Jooga
Kokonaisvaltainen menetelmä, jolla hoidetaan fyysistä ja psyykkistä terveyttä liikkeen, hengityksen ja keskittymisen avulla.

Yin Jooga
Kehoa ja mieltä rauhoittava henkilökohtainen harjoitus, jossa venytetään pitkäkestoisissa asennoissa syviä sidekudoksia ja ligamentteja. Tunnin jälkeen keho ja mieli tuntuu rentoutuneelta ja tyyneltä, joten rauhallinen Yin Jooga on erinomainen apu kiireiseen elämään, stressiin ja unettomuuteen.

roller

Kamppailulajit

Kuntonyrkkeily
Tehokas ja energinen tunti, joka polttaa rasvaa sekä kehittää lihas- ja kestävyyskuntoa. Tunti sisältää myös tekniikkaharjoitusta ja mukaan voit tulla milloin vain, myös elämäsi ensimmäiselle nyrkkeilytunnille! Hikinen asennetunti, jossa lihakset saavat töitä.

nyrkkeily

Spinning

Spinning tutuksi / Startti-Spinning
Pyöräillään iso hiki matalilla peruskuntosykealueilla. Matalan kynnyksen tunti, johon on helppo tulla tutustumaan spinningiin ensimmäistä kertaa. Sopii myös enemmän polkeneille hyvänä peruskestävyysharjoituksena. Sykettä, hikeä ja hauskaa kurvailua!

Spinning KUNTO
Peruskestävyysharjoituksista intervalliin. Sykettä, hikeä ja hauskaa kurvailua!

Spinning SYKE
Tunti koostuu sykkeenkohotusjaksoista hyvän musiikin soidessa.

Spinning MUOKKAUS
Rasvanpolttospinningtunti, jolla käytetään lisänä käsipainoja. Extratehokas tunti.

Kokkonen Anu 

Lasten Ote

Äiti-Vauva jumppa
Äiti-vauva ryhmässä jumpataan yhdessä vauvan kanssa. Tunnilla lihaskuntoliikkeissä voidaan käyttää vauvaa lisäpainona. Lisäksi kehonhuoltoa ja mukavaa yhdessäoloa vauvan, sekä muiden äitien kanssa. 

VekaraJumppa
Vekarajumpassa lapset saavat villiintyä luvan kanssa. Tunneilla temppuillaan temppuradalla ja leikitään erilaisia liikunnallisia leikkejä sekä pelejä. Tunnit rakennetaan ja toteutetaan lasten kanssa yhdessä. Lapset saavat itse suunnitella ja rakentaa ohjaajan avustuksella temppuratoja ja ehdottaa erilaisia liikunnallisia pelejä sekä leikkejä. Tarkoituksena on saada lapset lähtemään jumpasta hymyissä suin. Ja ehkä myös hieman väsyneempinä, kun ovat saaneet temmeltää ja purkaa ylimääräistä energiaansa… :)

VekaraParkki
Vekaraparkissa on mahdollista leikkiä mm. Legoilla, piirtää, askarrella sekä pelailla lautapelejä. Lapset saavat oman kiinnostuksensa mukaan valita, mitä he haluavat Vekaraparkissa tehdä. Parkin ohjaaja osallistuu leikkeihin lasten kanssa sekä auttaa heitä tarvittaessa mm. askartelussa. Vekaraparkki on paikka, jossa lapsi saa toteuttaa itseään ja käyttää mielikuvitustaan.

Annika

Tiukka ote levytangosta
vai energinen ensikosketus ryhmäliikuntaan?

Mikä saa sinut liikkeelle?
Testaa liikkujaprofiilisi ja saat motivaatiokartan sähköpostiisi.

Testaa

Tutustu ilmaiseksi

Tilaa maksuton tutustumispassi

Tilaa tästä

Liity jäseneksi!

Aloita tästä
Liity postituslistallemme
#kuntokeskusote